اسلایدشو

EKSA.aviation

EKSA.aviation
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان EKSA.aviation و آدرس eksa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 
لاکهید مارتین آر کیو ۱۷۰ سنتینل
RQ-170 Wiki contributor 3Dartist.png
تصویر گرافیکی (رایانه‌ای) لاکهید مارتین آر کیو ۱۷۰ سنتینل
نوع هواپیما شناسایی-رادارگریز
کشور سازنده آمریکا
شرکت سازنده لاکهید مارتین
تاریخ رونمایی ۲۰۰۷
وضعیت کنونی تحت توسعه و تولید

لاکهید مارتین آرکیو ۱۷۰ سنتینل (به انگلیسیLockheed Martin RQ-170 Sentinel) یک هواپیمای شناسایی است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده و توسطنیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در عملیات بلندمدت آزادی (جنگ افغانستان) مورد استفاده قرار گرفته‌است. از مشخصات این هواپیما اطلاعات اندکی به بیرون درز پیدا کرده‌است، اما کارشناسان نظامی معتقدند که دارای قابلیت هواپیما رادارگریز بوده و دارای ابزارهای شناسایی می باشد از پهباد های هم خانواده این نوع پهباد MQ170 بوده که قابلیت حمل مهمات را داراست این پهپاد بیشتر به عنوان ابزاری برای جاسوسی استفاده می شود.

نخستین بار از این هواپیمای جاسوسی در افغانستان و طی «عملیات آزادی پایدار» استفاده شد، به همین خاطر به این هواپیما لقب جانور قندهار داده شده‌است. تکنولوژی بکار گرفته شده در این هواپیما با تکنولوژی به کار گرفته شده در هواپیماهای یو اس بی ۲ و جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ همسان است.[۱] تاییدهایی مبنی بر استفاده از این هواپیما در آسمان ایران و پاکستان صورت گرفته‌است. در دسامبر ۲۰۱۱، نیروهای ایرانی در ادعایی اعلام کردند که با هک‌کردن سامانهٔ کنترل این پهپاد و در اختیار گرفتن کنترل آن را در ایران به زمین نشانده‌اند. نیروی هوایی آمریکا نیز از گم‌شدن یک دستگاه از این پهپاد به علت نقص در سیستم موقعیت یابی خبر داد. از این پهپاد برای عملیات جاسوسی در کره شمالی از پایگاهی در کره جنوبی نیز استفاده شده‌است.

محتویات

  [نهفتن

سابقه عملیاتی [ویرایش]

اسکادران ۳۰ شناسایی ارتش آمریکا، از این پهپاد استفاده می‌نماید. این اسکادران که پایگاهش در فرودگاه آزمایش برد تونوپا در نوادا است، از اول سپتامبر ۲۰۰۵ فعالیت خود را آعاز نمود. آرکیو ۱۷۰ در افعانستان نیز از اواخر سال ۲۰۰۷ به کار گرفته شد. این روش استفاده به همراه مخفی‌کاری‌های صورت گرفته در ارتباط با این پهپاد باعث شده تا بیل سویتمن به آن لقب جانور قندهار را بدهد[۲] این پهپاد در افغانستان بکار گرفته‌شد، با وجود آنکه طالبان نیز فاقد دستگاه‌های راداری است از این رو به نظر بیشتر برای جاسوسی از ایران و پاکستان مورد استفاده قرار گرفته‌است [۳][۴].

در دسامبر ۲۰۰۹ روزنامه جوونگ آنگ دیلی از کره جنوبی در خبری از پرواز آزمایش این پهپاد در کره جنوبی اطلاع داد. این پروازها از چند ماه پیش آغاز شده و با هدف جایگزینی هواپیماهای قدیمی شناسایی لاکهید یو۲، از سوی پایگاه هوایی اوسان صورت می‌گرفت.[۵]. بیل سویتمن در پاسخ به این گزارش از احتمال استفاده در افعانستان و کره‌جنوبی برای زیرنظر گرفتن تحرکات موشکی پاکستان و کره‌شمالی خبر داد.[۶]

سرنگونی در ایران [ویرایش]

آرکیو ۱۷۰سرنگون شده در ایران


مقامات نظامی ایران در تاریخ یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ اعلام کردند که یک فروند هواپیمای جاسوسی از نوع لاکهید مارتین آر کیو ۱۷۰ سنتینل را در شرق ایران با کمترین خسارت ممکن سرنگون کرده و اکنون آن را در اختیار دارند. در ۵ دسامبر ۲۰۱۱، منابعی در ارتش آمریکا تایید نمودن که هواپیمای بدون سرنشین از نوع آرکیو ۱۷۰ بوده وبه علت نقص در سیستم موقعیت یابی سقوط کرده. منابع رسمی تا زمان نمایش این هواپیما از سوی ایران از تایید این خبر امتناع کردند.[۷]

این پهپاد، در سالنی که در آن دو فرد با لباس‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر بودند در تلویزیون ایران نمایش داده‌شد. عبارت «مرگ بر آمریکا» و جمله‌ای از روح‌الله خمینی که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» در سالن نوشته شده بود.[۸][۹][۱۰]

مشخصات [ویرایش]

RQ-170 Sentinel impression 3-view.png

ویژگی‌های عمومی [ویرایش]

  • نیروی پیشران: نامعلوم، احتمالا «تی‌اف۳۴» جنرال الکتریک[۱۱]

ابعاد [ویرایش]

  • ارتفاع: ۱۰ فوت/ ۳ متر (تخمینی)
  • طول بال‌ها: ۴۳ فوت/ ۱۳ متر(تخمینی)
  • سرعت ۸۰۰ تا ۹۷۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)[۱۲]

کاراریی [ویرایش]

  • ارتفاع پروازی: ۱۵٬۰۰۰ متر (تخمینی)
  • کاربرد اصلی این پهپاد در شنود سیستم های مخابراتی [موبایل،بیسیم رادیویی] و عکس برداری از مناطق حساس نظامی و استراتژتیک می باشد

قیمت [ویرایش]

  • نامعلوم

ویژگی ها خاص [ویرایش]

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391 ] [ 7:12 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]

 ایکس ۴۷-آ پگاسوس (به انگلیسیX-47A Pegasus) نام یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت شرکت نورثروپ گرومن و سکیلد کامپوزیتس آمریکا است.

این هواپیما برای نیروی دریایی آمریکا سفارش داده شده‌است، که با نورثروپ-گرومن ایکس ۴۷-بجایگزین خواهد شد.

نایت اسکین

 

X-47A Pegasus
X-47A roll out
نقش Unmanned Combat Aerial Vehicle
تولید کننده نورثروپ گرومن
اولین پرواز ۲۳ فوریه ۲۰۰۳
مصرف کننده اولیه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا
توسعه یافته به نورثروپ-گرومن ایکس ۴۷-بنورثروپ گرومن

 


موضوعات مرتبط: نسل سوم، ،
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 11:12 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]

 

 
هورتن Ho ۲۲۹

هورتن Ho ۲۲۹ هواپیمای رادارگریزی است که آلمان در پایان جنگ جهانی دوم طراحی کرد ولی هرگز نتوانست از آن استفاده کند. مهندسان نازی تنها چند قدم تا ساخت هواپیمایی که می‌توانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد، فاصله داشته‌اند.

مشخصات [ویرایش]

بال‌های سرتاسری این هواپیما بیشتر به هواپیمای B-۲ ایالات متحده یا هواپیماهای اپیزودهای جنگ ستارگان شباهت دارد. طراحی هواپیما به گونه‌ای بوده‌است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ۲۹-۲ برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده‌است و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش دارند. طراحی یکدست این هواپیما توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به ۲۹-۲ بخشیده‌است. به بیانی دیگر اینگونه به نظر می‌رسد هواپیمای هورتن ۲۹-۲ اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.

تاریخچه [ویرایش]

هورتن ۲۹-۲ با ساختاری غریب، بسیار دیرتر از آن ابدع شده بود که بتواند در جنگ جهانی دوم به یاری نازیها بشتابد. هدف مهندسان از بازآفرینی این هواپیما بررسی و تایید رادار گریزی این هواپیما اعلام شده‌است.

در صورتی که این هواپیما در زمانی دیگر در اختیار نازی‌ها قرار می‌گرفت قطعا سرنوشت جنگ جهانی دوم تغییر پیدا می‌کرد زیرا این هواپیما علاوه بر توانایی محدود در پنهان شدن از دید رادارها از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی اگر رادارهای انگلیسی موفق به ردیابی آن می‌شده‌اند، زمان بسیار کمی برای نشان دادن عکس العمل از خود داشته‌اند. زمانی در حدود ۸ یا ۱۹ دقیقه که در این محدوده زمانی ایجاد پوشش دفاعی برای مقابله با این جنگنده‌ها امری بسیار سخت به نظر می‌رسد.

با این همه و با وجود کامل بودن طراحی هواپیمای ۲۹-۲ نازی‌ها در سال ۱۹۴۵ با کمبود شدید سوخت و خلبان و مهمتر از آنها زمان مواجه بودند و همین امر فرصت یکه تازی بیشتر بر تاریخ جهان را از آنها گرفت.

اولین آزمایش ۲۹-۲ قبل از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفته‌است اما پس از آن زمان نازی‌ها رو به اتمام گذاشت و فرصت استفاده از این ابداع برای حزب نازی به وجود نیامد. طراح این هواپیما، والتر هورتن فردی نظامی بود که طی جنگ بریتانیا در سال ۱۹۴۰ صدها تن از همکاران خود را از دست داده بود. این حادثه تا زمان مرگ با هورتن بوده و وی در واقع به منظور انتقام گرفتن از انگلیسی‌ها اقدام به طراحی و ساخت هواپیمایی کرد که در برابر سیستم رادار انگلیسیها نامرئی باشد.نایت اسکین

 


موضوعات مرتبط: نسل سوم، ،
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 11:11 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، زيرا : اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است ! اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است! اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند! اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است! اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!!! اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكاراست!!! و اگر نكند میگويند كافراست و بی‌دين …..!!! لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز ازخداوند نبايد ازكسی ترسيد. پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
آرشيو مطالب
3 خرداد 1391
2 خرداد 1391 7 فروردين 1391 6 فروردين 1391 5 فروردين 1391 4 فروردين 1391 3 فروردين 1391 1 فروردين 1391
امکانات وب

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

.

دریافت کد جملات شریعتی